نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

گردشگری سلامت Health Tourism

 

تعریف، انواع و عوامل شکل­گیری گردشگری سلامت

 

امروزه گردشگری سلامت، یکی از سریع‌ترین اَشکالِ در حال رشدِ گردشگری است، علی­رغم این­که هنوز بازاری ویژه (Niche) در صنعت گردشگری محسوب می­شود.

گردشگری سلامت، فعالیتی است که به‌عنوان یک انگیزه و محرک اولیه، هم از طریق فعالیت‌های پزشکی و  هم سلامتی‌محور مانند استفاده از آب­های گرم، لجن­درمانی و...، به سلامت جسمی و روانی انسان کمک می­کند و ظرفیت افراد را برای عملکرد بهتر و رفع نیازهایشان در محیط و جامعه­ افزایش ‌می­دهد.

گردشگری سلامت، در عین این­که با هدف بهبودِ سلامت و رفاهِ گردشگران انجام می­شود، برای جامعه­ی مقصد هم درآمد افزوده ایجاد می­کند و می‌تواند به مقابله با فصلی ‌بودنِ صنعت گردشگری کمک کند؛ چون لزوماً از الگوی فصلی بودن در مقایسه با بخش‌های دیگر در گردشگری پیروی نمی‌کند و می­تواند با استراتژی­های 365 روزه­ی مقصد ادغام شود. گردشگری سلامت، هم­چنین می‌تواند به تمرکززداییِ صنعت گردشگری کمک کند؛ چرا که بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی می‌توانند در حومه­ی شهرها و مناطق روستایی واقع شوند.

امروزه، داشتن رویکردی پایدار، از نظر توسعه، برنامه‌ریزی و مدیریتِ تأثیر، مسئولیت­پذیری و رعایت قوانین و اصول اخلاقی در گردشگری سلامت، به معیاری کلیدی تبدیل شده است.

گردشگری سلامت اصطلاحی فراگیر برای زیرگروه‌های «گردشگری تندرستی» (Wellness Tourism) و «گردشگری پزشکی» (Medical Tourism) به حساب می­آید.

گردشگری تندرستی نوعی فعالیت گردشگری است که هدف آن بهبود و تعادل در تمامی حوزه‌های اصلی زندگی انسان از جمله حوزه‌های فیزیکی، ذهنی، عاطفی، شغلی، فکری و معنوی است. انگیزه­ی اصلی افراد در گردشگری تندرستی، شرکت در فعالیت‌های پیشگیرانه و ارتقاءدهنده­ی سبک زندگی مانند تناسب اندام،

تغذیه­ی سالم، آرامش، تسکین و درمان است.

گردشگری پزشکی هم، نوعی فعالیت گردشگری است که از منابع پزشکی و خدمات درمانی استفاده می‌کند و شامل تشخیص، درمان، بهبود، پیشگیری و توان‌بخشی می‌شود.

امروزه زمان و هزینه‌های فراوانی که به فعالیت­های تفریحی و سلامت اختصاص داده می­شوند، سبکِ زندگی سالم را ارتقاء می‌دهند. در این بین، هزینه­ی مراقبت­های بلندمدت در طی چند دهه­ی گذشته، در بعضی از اقتصادهای پیشرفته با جمعیت پابه‌سن‌گذاشته­ای که به مراقبت­های بهداشتی و اجتماعی بیشتری احتیاج دارند، افزایش یافته است. 
شهرسازی و شهرنشینی، چالشی بزرگ برای بهداشت عمومی به حساب می­آید. طبق آماری که ایالات متحده اعلام کرده، بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می­کنند و برآورد شده که تا سال 2050 میلادی این میزان به دو سوم خواهد رسید. وضعیت بهداشتی و بیماری‌های مزمنِ مرتبط با زندگی شهری، به رشد تقاضا برای سفرهای سالم­تر و زندگی‌های طبیعی‌تر، و نیز گریزگرایی شهری منجر شده است.

در این بین، بعضی از دستورالعمل­های قانونی مانند دستورالعمل اتحادیه­ی اروپا (2011 میلادی) درباره­ی حقوق بیماران در جابه‌جایی­های برون­مرزی به‌منظور دریافت مراقبت­های سلامت به پیشبرد این حوزه کمک کرده و در عین حال، پیشرفت‌ها و اختراعات تکنولوژیکی نیز سفر با اهداف سلامتی را تحت ‌تأثیر قرار داده است و به ارائه­دهندگان مراقبت‌های سلامت برای عملکرد بهتر کمک می­کند.

عرضه و تقاضا در گردشگری سلامت

 

تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا در بازار گردشگری سلامت، مسائل جدیدی را به­وجود می‌آورد که درخور توجه‌اند. به عنوان مثال؛ برای تجزیه و تحلیل درست و واقعی، نیاز به اطلاعات قابل ‌اعتماد است و یکی از مشکلات این حوزه فقدان این نوع اطلاعات است که در روند فعالیت گردشگری سلامت می­تواند نقش

بسزایی داشته باشد. در این بین، NTOها (National Tourism Organization) و DMOها (Destination Marketing Organization) از گردآوری اطلاعات درست و ساختارمند، در سطحی وسیع بهره می‌برند که این امر منجر به مقایسه‌پذیری، ارزیابی دقیق‌تر و مدیریت بهتر خواهد شد.

عرضه در گردشگری سلامت

 

عرضه­ی محصولات (product) در گردشگری سلامت همواره بسیار گسترده بوده است؛ از جمله هتل‌ها و کشتی­های کروز، مخصوص متقاضیان گردشگری سلامت با امکانات SPA (چشمه­های آب معدنی)، حمام‌های حرارتی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی شامل IVF (In Vitro Fertilization)، جراحی دندان یا جراحی پلاستیک. محصولات جدید به­صورت مداوم در حال ظهورند که اطلاعات گردآوری‌شده توسط NTOها و DMOها و طراحی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌تواند به جذب بخش‌های جدید این بازار کمک کند. در عین حال، به‌عنوان بخشی از استراتژی گردشگری سلامت، مقصدها برای عرضه­ی خدمات بهتر باید به مسائل زیر توجه کنند:

- فرایند دریافت ویزا، ایمنی، امنیت و محدودیت­های افراد معلول

- تنوع بازارها و منابع

- جذب سرمایه‌گذاری

- ایجاد چارچوبی نظارتی، از جمله قانون­گذاری، خط‌مشی­ها و استانداردها

- کیفیت خدمات و زیرساخت‌ها

- آموزش و توسعه­ی مهارت‌ها

- امکانات مورد نیاز در گردشگری سلامت

- توسعه­ی محصول.

دست‌اندرکاران عرضه در گردشگری سلامت که در این زنجیره نقش کلیدی دارند؛ شامل تسهیل­کنندگان، خدمات‌دهندگان، کارگزاران، شرکت‌های بیمه و... می‌شوند. در این­میان، مدیریت مقاصد گردشگری باید تأثیر گردشگری سلامت بر کیفیت زندگی ساکنان مقصد را هم در نظر بگیرند، چرا که رفاه ساکنان محلی به­همان اندازه مهم است که بهبود سلامت گردشگران.

 

تقاضا در گردشگری سلامت

 

کشورهای غربی و نیز کشورهای خاور دور با افزایش سن جمعیت­ روبه‌رو هستند، در عین حال، آمار جهانی نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت جهان، زیر ۳۰ سال سن دارند و جوانان، تقاضای بالقوه­ای برای گردشگری سلامت در آینده­ای نزدیک محسوب می­شوند.

منابع طبیعی و منابع فرهنگی، نقشی مهم در تعریف تقاضا و انگیزه‌ در این نوع از گردشگری را دارند، به دلیل این­که در کنار انجام کارهای سلامتی خود در صورت امکان به تفریح نیز می­پردازند و البته که منابع طبیعی بسیار مهم­تر خواهد بود.

مسافران گردشگری تندرستی علاوه بر این­که به دنبال خدمات سالم‌اند، درمان‌هایی که به سبک زندگی خودشان نزدیک­تر باشد را ترجیح می­دهند، به دلیل این­که برای انسان­ها خارج شدن از چارچوب زندگی روزانه کار سختی خواهد بود.

عوامل کلیدی در ترغیب و تقاضای افراد برای انتخاب گردشگری پزشکی از این قرار است: فقدان بیمه و خدمات در کشور مبدأ‏، عدم دسترسی به بعضی امکانات در کشور مبدأ، هزینه‌های پایین‌تر در کشور مقصد، دریافت خدمات با کیفیت بهتر در کشور مقصد و دوره­ی انتظار کوتاه‌تر برای درمان در کشور مقصد است.

در گذشته، روند حرکت گردشگران پزشکی از سمت کشورهای کم‌درآمد به سمت کشورهای پردرآمد با امکانات پزشکی بهتر و متخصصان آموزش‌دیده­تر و باصلاحیت­تر بوده است، اما این روند در حال حاضر بسیار تغییر کرده و مراکز پزشکی تخصصی در کشورهای در حال توسعه به‌عنوان قطب گردشگری پزشکی، متقاضیان جهانی را جذب می‌کنند، البته بسیاری از کشورها به‌عنوان واردکنندگان، صادرکنندگان و یا هر دوی این­ها، در گردشگری پزشکی مشارکت می‌کنند. 

 

 

اغلب کشورهای اصلی واردکننده (‏کشورهایی که گردشگران پزشکی از آن­ها می‌آیند)‏ در آمریکای شمالی و اروپای غربی‌اند و کشورهای اصلی صادرکننده (‏آن­هایی که به گردشگران پزشکی خدمات ارائه می‌دهند) ‏در تمام قاره‌ها از جمله آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آفریقا و آسیا قرار دارند. شایان ذکر است در این میان، تمایل کشورها و یا بیمارستان‌ها، تخصصی­شدن و معروف شدن در یک زمینه است.

 

ترجمه و برگرفته از مقاله­ی Exploring Health Tourism نوشته­ی Dr. Laszlo Puczko و Dr. Melanie Smith با همکاری Mr. Keith Pollard

 

مترجم: مینا شمسا

ویراستار علمی: ریحانه جمالی هنجنی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

گردشگری نجومی نشان دهنده یك پتانسیل كمتر مطالعه شده از جهانگردی پایدار است كه یك آسمان شب تاریك منبع اصلی آن است. در این مقاله یک برنامه گردشگری نجومی ، در این مورد در یک پارک ملی با آسمان تاریک برای مشاهده بررسی شده است. پارک ملی برایس کانیون (BCNP) در جنوب غربی ایالات متحده یک برنامه نجوم به خوبی توسعه یافته برای خدمت به بازدید کنندگان دارد. این برنامه شامل مشاهده خورشیدی در طول روز ، برنامه های شبانه چندرسانه ای و تماشای ستاره شبانه با تلسکوپ ها است. بسته به اندازه گیری خاص مورد استفاده ، به نظر می رسد که حداکثر 10٪ از بازدید کنندگان پارک ممکن است در برنامه رسمی نجوم و تاریکی تاریک و یا فعالیتهای نجوم غیر رسمی درگیر شوند. به نظر می رسد BCNP برای بهره گیری از ویژگی های آسمان تاریک پارک و بازدید کنندگان در مورد اهمیت حفظ و / یا افزایش تاریکی آسمان شب موقعیت مناسبی دارد. تحولات احتمالی آینده در برنامه ممکن است به افزایش بیشتر بازدید کنندگان به BCNP کمک کند.

جهانگردی نجومی بخشی از گردشگری پایدار را نشان می دهد که یک آسمان تاریک شب منبع اصلی آن است. در این مقاله یک برنامه گردشگری نجومی ، در این مورد در یک پارک ملی با آسمان تاریک برای مشاهده بررسی شده است. پارک ملی برایس کانیون (BCNP) در جنوب غربی ایالات متحده یک برنامه نجوم به خوبی توسعه یافته برای خدمت به بازدید کنندگان دارد. این برنامه شامل مشاهده خورشیدی در طول روز ، برنامه های شبانه چندرسانه ای و تماشای ستاره شبانه با تلسکوپ ها است. بسته به اندازه گیری خاص مورد استفاده ، به نظر می رسد که حداکثر 10٪ از بازدید کنندگان پارک ممکن است در برنامه رسمی نجوم و تاریکی تاریک و یا فعالیتهای نجوم غیر رسمی درگیر شوند. به نظر می رسد BCNP برای بهره گیری از ویژگی های آسمان تاریک پارک و بازدید کنندگان در مورد اهمیت حفظ و / یا افزایش تاریکی آسمان شب موقعیت مناسبی دارد. تحولات احتمالی آینده در برنامه ممکن است به افزایش بیشتر بازدید کنندگان به BCNP کمک کند.
گردشگری به عنوان بخش مهمی در نظر گرفته می شود که از طریق آن می توان توسعه پایدار در مناطق روستایی را ایجاد کرد. کالای مناسب باید مشخص شود که منابع بی نظیر منطقه روستایی با تقاضای بازار مطابقت داشته باشد. گره روستایی Karoo در چشم انداز بی نظیر آفریقای جنوبی همراه با میزبانی سایت های نجوم با اهمیت جهانی ، فرصتی ایده آل برای توسعه گردشگری آسترو به عنوان ارائه طاقچه است. در این مقاله وضعیت آمادگی منطقه برای بهره‌برداری از این پتانسیل از طریق توصیف رفتار ، بازدیدها و تجربیات سفر بازدید کنندگان موجود ، در کنار دیدگاههای ذینفعان طرف عرضه بررسی شده است. متدلوژی مختلط ارزیابی هایی را به دست می دهد که دارای اهمیت عملکرد و آنالیز SOAR هستند که وضعیت آمادگی را نشان می دهد. در این مقاله ، چگونگی تجربه منحصر به فرد مانند گردشگری آسترو می تواند مکانیسمی مناسب برای تحقق توسعه پایدار در یک زمینه روستایی تلقی شود.
برای چندین دهه ، مفهوم پایداری برای بسیاری از مناطق در حال توسعه در مناطق حاشیه ای چالشی بوده است (اسپینر و همکاران ، 2017). گردشگری پایدار تأکید بر روی مقیاس های مکانی (تأثیرات محلی و جهانی) و مقیاس زمانی ، شناسایی ذینفعان و قصد تحولات (اسپینر و همکاران ، 2017: 1). گردشگری در مناطق روستایی به عنوان وسیله ای برای احیای مجدد از طریق "خط پایین" آن (ابعاد اقتصادی ، زیست محیطی و فرهنگی - اجتماعی) شناخته می شود. بخش گردشگری روستایی نشان داده است که با محوریت جامعه محور و بخش خصوصی ، وضعیت اقتصادی محلی و توسعه محلی را بهبود می بخشد (Visser & Rogerson، 2004). این کمک به ایجاد فقر از طریق ایجاد شغل و ایجاد مهارت برای افراد غیر متخصص ، جوانان ، زنان ، کارآفرینان نوظهور و افراد دارای معلولیت کمک می کند. به طور خاص با تمرکز بر آموزش و توسعه مهارت برای جوامع محلی (López-Guzmán و همکاران ، 2013 ؛ UNWTO ، 2013).

بسیاری از محققان موافق هستند كه مناطق روستایی ویژگیهای متنوعی را ارائه می دهند (هلند و همكاران ، 2003 ؛ ویلژوئن و Tlabela ، 2006 ؛ اوكچ و همكاران ، 2012 ؛ پولو پنا و همكاران ، 2012 ؛ استراتژی گردشگری روستایی ، 2012). اگرچه ناهمگونی وجود دارد ، یک ویژگی متمایز برای همه مشترک است ، این است که بازدید کنندگان از مناطق روستایی تعامل معتبری با محیط طبیعی دارند و بیش از این و بیش از این ، به طور فعال در فعالیت ها ، سنت ها و سبک های زندگی جوامع محلی شرکت می کنند ( Viljoen & Tlabela، 2006؛ Huimina & Ryan، 2012؛ Okech et al.، 2012). گردشگران به دنبال چنین تجربه های منحصر به فردی هستند و درک رانندگان (عوامل فشار و فشار) در تصمیم گیری در توسعه یک مقصد گردشگری ضروری است (نجف آبادی ، 2012). یک رویکرد استراتژیک برای مطابقت با محصولات منحصر به فرد با یک گروه تخصصی در بازار ، توریسم طاقچه است. به عنوان یک نوع گردشگری جامعه ، محافظت کننده و پایدارتر از گردشگری (Chan & Bhatta، 2013؛ Espiner et al.، 2017) ، این کشور بی نظیر و خاص برای مکان است (Boekstein & Tevera، 2012)؛ و آن را برای یک مقصد گردشگری روستایی ایده آل می کند. یک بازار طاقچه که در سطح جهانی از محبوبیت زیادی برخوردار است ، گردشگری آسترو است (فایوس-سول و همکاران ، 2014 ؛ Muir ، 2014). این کشور به عنوان گردشگری پایدار طبقه بندی می شود که در آن بزرگترین دارایی های آن هرگز نیازی به حفظ یا توسعه ندارد. از لحاظ ویژگی های آن کاملاً بی نظیر است (نجف آبادی ، 2012 ؛ بلج و تادیک ، 2015). گردشگری آسترو به کشورهای در حال توسعه ، حتی کوچکترین ، امکان ارائه پیشنهادهایی را می دهد که در آنجا سیاره ای تماشایی یا رصدخانه ها و تلسکوپ های غول پیکر الزامی نیستند (بلج و تادیک ، 2015).

مطالعه موردی که برای این تحقیق انتخاب شده ، گره روستایی Karoo در آفریقای جنوبی است. این منطقه روستایی پتانسیل گردشگری آسترو را در خود جای داده است و در حال حاضر تجربه سهم خود در اقتصاد محلی شهرهای مربوطه کارو را تجربه کرده است. به عنوان یكی از فقیرترین استانهای آفریقای جنوبی ، منطقه وسیع به عنوان یك منطقه اولویت برای دریافت حمایت دولت از توسعه اقتصادی و ارائه خدمات بهتر اختصاص داده شده است (برنامه ملی زیرساختها ، 2012). یکی از پروژه های یکپارچه استراتژیک (SIP) که به این هدف تصویب شده ، SIP 16 است - یک مگا جهانی.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

منظورت از گردشگری تاریک چیست؟
گردشگری تاریک (همچنین گردشگری سیاه ، گردشگری مرموز یا گردشگری اندوه) به عنوان جهانگردی شامل سفر به مکانهایی که به طور تاریخی با مرگ و مصیبت همراه هستند تعریف شده است.
مقصد گردشگری تاریک عبارتند از: قلعه ها و جبهه های جنگ مانند کلودن در اسکاتلند و قلعه Bran و قلعه Poienari در رومانی. زندانهای پیشین مانند زندان بوماریس در آنگلسی ، ولز و نمایشگاه جک ریپر در سیاه چال لندن. سایت های بلایای طبیعی یا بلایای ساخته شده توسط انسان ، مانند ...

جهانگردی پدیده ای پیچیده است که طیف گسترده ای از مردم را در بر می گیرد ، به طور فزاینده به دنبال تجربه های جدید و منحصر به فرد به منظور برآوردن متنوع ترین انگیزه ها ، دلیل تغییر منظر جهانگردی جهان در دهه های گذشته است. انگیزه های گردشگران ، به عنوان مقصد مورد نظر ، دیگر ارتباطی با خورشید سنتی ، ساحل و مناظر زیبا ندارد. مفهوم "انحراف دلپذیر در مکانهای دلپذیر" در حال تغییر و گسترش در بازار جدید است که خواستار ، پیچیده تر و حتی غیر معمول است. این مورد از جهانگردی تاریک است که به عنوان پدیده ای در نظر گرفته شده است که شامل ارائه و مصرف (بازدید کنندگان) مکان های واقعی و اصلاح شده مرگ و فاجعه است. به روشی خاص تر ، جهانگردی تاریک به عنوان "بازدید از مکانهایی که فاجعه یا مرگ قابل ملاحظه ای در آن رخ داده اند و همچنان بر زندگی ما تأثیر می گذارد" در نظر گرفته می شود. با این وجود ، از آن به عنوان عمل سفر به اماکن مرتبط با مرگ ، رنج و به ظاهر مکاب نیز یاد شده است. این موضوعی است که اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است اما در واقع مرگ یکی از قدیمی ترین دلایل سفر است. جذب و کنجکاوی برای مرگ مفاهیم جدیدی نیستند. همیشه تاریکی طرف طبیعت جذابیت وجود داشته است. تقاضا برای مکانها و تجربیات مربوط به مرگ مجدداً به دوران میانه و دوره عاشقانه شباهت دارد ، اغلب با اهداف مذهبی یا زیارتی. نمونه های اولیه گردشگری تاریک سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ، حمایت از بازی های گلادیاتوری رومی ، اعدام های عمومی دوره قرون وسطایی ، تورهای عزاداری هدایت شده دوره ویکتوریا ، شهر باستانی پومپی "بزرگترین مقصد سفر آتوپیک" بود. دوره عاشقانه "، در میان دیگران. توریسم تاریک تمام سایتهایی را که جشن مرگ ، ترس ، شهرت یا بدنام هستند را پوشش می دهد. از اواسط قرن بیستم ، تقاضا و عرضه برای این نوع خاص از گردشگری هم از نظر اندازه و هم از لحاظ وسعت قابل توجهی افزایش یافته است. جهانگردی تاریک به عنوان "فعالیت تفریحی اوقات فراغت" معاصر معرفی شده است که توسط مطبوعات عامه مورد بررسی و عرضه قرار گرفته است. دسترسی آسان رسانه ها ، به ویژه از طریق فیلم ها ، عکس ها و اخبار مربوط به حوادث و فاجعه ها ، به جامعه جهانی این امکان را می دهد تا یک اتفاق از راه دور را تجربه کند که گویی این اتفاق در محلی رخ داده است. علیرغم اهمیت عمده این طاقچه در بازار و میزان قابل توجهی از تحقیقات "توسط دانشگاهی و جامعه رسانه ای" (استون) ، در بین محققان درباره تعریف ، نامگذاری و نوع شناسی این محصول بحث برانگیز جهانگردی ، اجماع کمی وجود دارد. بنابراین ، هدف اصلی این مقاله ارائه برخی از تعاریف توریسم تاریک ، نوع شناسی ها و سایت های مستقر در مطالعات اصلی انجام شده در مورد محصول است.
منحصر
Translations of منحصر
AdjectiveFrequency
exclusive
انحصاری, منحصر, منحصر بفرد, تنها, دربست, گران
limited
محدود, منحصر, مشروط
confined
محدود, منحصر, محدود شده, بستری
restricted
محصور, منحصر, در مضیقه
limitary
محدود, منحصر, دارای قدرت محدود

چرا گردشگری تاریک مهم است؟
توریسم تاریک مفهومی است که گاه منافذ آن منفی است. مردم نمی خواهند به جاهایی بروند كه باعث ناراحتی آنها شود یا همه حوادث هولناكی را كه در طول تاریخ اتفاق افتاده است به آنها یادآوری كند. بسیاری نمی خواهند به خاطر مرگ و میر خودشان ، به ویژه هنگام تعطیلات ، یادآوری شوند.

گردشگری تاریک - یک مفهوم مشکل ساز
گردشگری تاریک به عنوان یک محصول گردشگری از اوایل دهه 90 توجه پژوهشگران را به خود جلب کرد ، اما نه تنها در مورد مفهوم سازی بلکه در مورد تعیین هم اجماع وجود ندارد. در حقیقت ، از توصیفهای دیگر برای توصیف همین پدیده استفاده شده است ، یعنی: "لکه سیاه" به عنوان "تحولات تجاری گورها و اماکنی که افراد مشهور یا تعداد زیادی از مردم با مرگ ناگهانی و خشونت آمیز روبرو بوده اند" [14]. "تاناتوریسم" - سفر "به مکانی کاملاً یا جزئی ، با انگیزه تمایل به برخوردهای واقعی یا نمادین با مرگ است ، به ویژه ، اما نه به طور انحصاری ، مرگبار خشونت ، که ممکن است تا حدی متفاوت توسط شخص فعال شود - ویژگی های خاص کسانی که مرگ آنها اشیاء کانونی آن است "(سیاتون). "گردشگری ظالمانه" مانند نوع گردشگری که باعث می شود فرد به بازدید از اماکن هولوکاست (راش) بپردازد ، "گردشگری Morbid" به عنوان مسافرت به جاذبه هایی که بر حوادث و مرگ ناگهانی خشونت آمیز متمرکز است در نظر گرفته می شود .



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

گردشگری سلامت و سلامتی چیست؟

گردشگری بهداشت و سلامتی به منظور دریافت خدمات پزشکی یا سلامتی به شهر دیگری سفر می کند. به دو دسته تقسیم می شود:

جهانگردی بهداشتی: مسافرت برای دریافت معالجه پزشکی در موسسات تخصصی به طور مشترک با برنامه های گردشگری.
توریسم سلامتی: افراد سالم که برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود از طریق دریافت خدمات خاص در موسسات تخصصی به شهرهای دیگر سفر می کنند.

اهمیت گردشگری بهداشت و سلامتی برای مؤسسات پزشکی:
 
گردشگری سلامت و سلامتی برای مؤسسات پزشکی مزایای بسیاری دارد.

بسیاری از امکانات پزشکی خدمات پزشکی با کیفیت بالایی ارائه می دهند ، اما از ظرفیت اضافی استفاده نشده استفاده می کنند. این موسسات به دنبال راه هایی برای بهره برداری از آن هستند که با جذب سایر مشتریان از خارج از شهر ، خواه از شهرهای دیگر پادشاهی یا از کشورهای دیگر.
دسترسی به بازارهای جدید با هزینه کمتری: اپراتورهای تور می توانند در مناطق و شهرهایی که امکان دسترسی به مراکز درمانی را با هزینه کمتری ندارند برای یک دوره طولانی به تسهیلات درمانی و سلامت بپردازند. این می تواند مشتری های بیشتری را برای این نصب ها فراهم کند.
امکان کنترل تقاضا برای خدمات: انعطاف پذیری در برنامه های گردشگری سلامت و سلامتی می تواند بازاریابی را با توجه به ظرفیت موجود در خدمات تسهیلات تقویت یا کاهش دهد.
دسترسی به مشتریانی که توانایی مالی بیشتری دارند و یا تمایل به صرف خدمات اضافی دارند: برنامه های گردشگری سلامتی و سلامتی که می توانند آرامش خاطر را فراهم کنند ، برای بسیاری از کسانی که مایل به دریافت آنها و پرداخت هزینه های ارائه شده از خدمات هستند ، می تواند جذاب باشد.
بیمار روی معالجه و خدمات پزشکی تمرکز خواهد کرد ، در حالی که طرف مقابل نیازهای خود مانند حمل و نقل ، اسکان و برنامه های مرتبط را مراقبت می کند ، که در عوض میل بیمار را به دریافت خدمات توریستی اضافی افزایش می دهد.
برنامه های گردشگری بهداشت و درمان و سلامتی ، موارد پزشکی را از خارج از محیط تأسیس می کند که از تعامل با شرایط جدید پزشکی پشتیبانی می کند که می تواند باعث افزایش تخصص کارکنان پزشکی شود.
تأسیسات پزشکی بر کارهای اساسی خود متمرکز خواهد بود ، در حالی که طرف مقابل - اپراتور تور - از کارهای اضافی مراقبت می کند.

سفر به سلامتی و سلامتی یکی از مهمترین الگوهای گردشگری بازده اقتصادی است که توسط صنعت گردشگری ، مقصد گردشگری و بخش بهداشت ایجاد می شود. با رنسانس اقتصادی پادشاهی و پیشرفت های چشمگیر در زمینه پزشکی ، الگوی گردشگری سلامتی و سلامتی به الگوی گردشگری و توسعه در پادشاهی تبدیل شده است که به کمک آن چه از نظر طبیعی و چه از طرف دولت و بخش خصوصی ایجاد می شود. کمیته تحت هدایت شاهزاده والا سلطان بن سلمان بن سلمان بن عبدالعزیز ، رئیس جمهور SCTH ، توجه ویژه ای به توسعه گردشگری بهداشت و سلامتی از طریق چندین مرحله با همکاری با شرکای بخش های دولتی و خصوصی برای تأمین صحیح داشته است. محصولات و خدمات و برنامه های خود را توسعه داده و توسعه دهید. SCTH مشخصات ، استانداردها و رویه های مربوط به برنامه های گردشگری بهداشت و سلامتی را در بیمارستان ها ، مراکز درمانی و اقامتگاه های درمانی در محل های اقامتی ایجاد کرده است و در این برنامه با ارزش گردشگری نقش دارد

طبق یک مطالعه جامع توسط iGATE Research ، یک شرکت تحقیقات و مشاوره بازار مستقر در هند ، آسیا همچنان مقصد برتر در سفرهای پزشکی است.

روابط عمومی پزشکی آسیا نسبت به سایر مقاصد پزشکی اقدامات و مراقبت های پزشکی بیشتر و بهتری را ارائه می دهد.

چندین بیمارستان در آسیا چنان اعتبارات برجسته ای را برای خود رقم زده اند که گردشگری پزشکی به یک سرمایه گذار مهم تبدیل شده است. به عنوان مثال ، در سنگاپور و تایلند ، آژانس های دولتی برای کمک به بازاریابی تخصص های خود در سطح جهان راه اندازی شده اند.

دولت هند بسیاری از محدودیت های ویزا را برداشته و یک برنامه ورود ویزا را برای گردشگران پزشکی از کشورهای منتخب معرفی کرده است. این امر به اتباع خارجی اجازه می دهد به دلایل پزشکی 30 روز در هند بمانند و حتی بسته به شرایط درمانی می توانند ویزا را تا یک سال دریافت کنند.

آژانس های مسافرتی ویژه پزشکی در سراسر جهان به وجود آمده اند و بیمارستانهای برتر آسیا بطور معمول دارای میز و خدمات "بین المللی" ویژه ای برای کمک به بیماران خارج از کشور از هرگونه ملاقات پزشکان گرفته تا محل اسکان هستند.

پیش بینی می شود که بازار گردشگری پزشکی آسیا با نرخ رشد سالانه مرکب دو رقمی در طی سال های 2015-20 رشد کند.

تایلند بیشترین سهم بازار را در بازار گردشگری پزشکی آسیا دارد. آن را هند و سنگاپور دنبال می کنند.

کره جنوبی در سال 2014 در رده چهارم ایستاد و احتمالاً تا سال 2020 بیش از دو برابر سهم بازار خود را در اختیار خواهد داشت ، در حالی که مالزی با پنج مقصد برتر جهانگردی پزشکی در آسیا به دور است.

  جهانگردی سلامت ایران

شهرت خوب ایران در دنیای پزشکی باعث شده است تا وزارت بهداشت بیمارستانهایی را که قادر به تأمین نیازهای گردشگران بین المللی بهداشت هستند شناسایی و تجهیز کند.

علاوه بر مراقبت های پزشکی برتر ، مقرون به صرفه بودن خدمات درمانی در ایران به عنوان یکی از مهمترین نقاط فروش مورد بررسی قرار می گیرد.

برای جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداری ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران فقط به آژانسهای مسافرتی که توسط شورای رهبری گردشگری سلامت تأیید شده اند می توانند خدمات گردشگری بهداشتی ارائه دهند.

بيمارستان ها نيز بر اساس كيفيت خدمات ارائه شده در تخصص هاي مختلف رتبه بندي مي شوند و افراد مطابق با استانداردها به فهرستي كه توسط وزارتخانه تهيه مي شود اضافه مي شوند. آژانس های مسافرتی دارای مجوز به این لیست دسترسی پیدا می کنند ، و پیدا کردن بیمارستان هایی که دارای خدمات با کیفیت عالی و متناسب با نیازهای پزشکی هستند ، برای توریست های بهداشتی آسان تر خواهد بود.

به گفته مقامات وزارت بهداشت ، تسهیل صدور "ویزاهای بهداشتی" در اولویت است.

زحمت اخذ ویزا و انجام تشریفات معمول خنثی است ، بنابراین تسهیل سفر به ایران برای کسانی که به دنبال مراقبت پزشکی هستند می تواند تعداد گردشگران را افزایش دهد. وزارت امور خارجه همچنین آمادگی خود را برای سهولت مقررات ویزا برای تقویت گردشگری سلامت اعلام کرده است. در سال 2004 ، تقریباً 12000 نفر برای دریافت خدمات پزشکی به ایران سفر كردند و تعداد آنها در سال 2005 به 17000 نفر رسید. با این وجود ، تعداد بازدیدكنندگان در سالهای بعد به دلیل نداشتن اطلاعات موثق ناشناخته است.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد